torsdag 15 juli 2010

Rosrekommendation

Lea Renaissance, ganska skarpt rosa renaissanceros, blommar kontinuerligt. Lyser upp i rabatten och blommar fantastiskt! En favorit!


Jag älskar mina nya gula rosor som fortfarande är namnlösa eftersom jag fick fel på plantskolan. Doftar underbart och blommorna är riktigt stora, helt frisk hittills... Återkommer när jag vet sorten.


Leonardo da Vinci är en annan favorit. Rikblommande, skarpt rosa, ganska låg. Jag har blandat med viloer, nävan jolly bee och lavendel. Lite svartfläckssjuka men minimalt ännu så länge...
Ska jag förresten klippa ner alliumen emellan? Kan inte bestämma mig...


Inte en ros men en söt klematis, Piilu.

2 kommentarer:

  1. Åh, vilka vackra rosor! Den gula, som du inte vet sorten på, är ju förtjusande! Trevligt misstag!
    Nej, jag tycker inte att du ska klippa ner alliumen, den har så vackra fröbollar! Jag måste köpa litet alliumlökar till hösten!
    Ha det så bra, kram, Monica

    SvaraRadera