lördag 31 juli 2010

Kvällens trädgård...

Nu blommar buddlejan "Empire Blue" i sin kruka!


Även rosen "Sunburst Border" blommar fint i sin kruka!


Krukorna är ganska höga, vilket inte syns på bilden. De gör det lite lummigare på uteplatsen.


Den röda stjärnflockan har bleknat väldigt i solen men är fin ändå.


Vit stjärnflocka.


Rudbeckan "Goldsturm" blommar med sin första blomma!


Engelmannsvinet har fått lite extra stöd för att växa där jag vill att det ska växa...


Hortensian är fortfarande söt!


Vet att "Jackmanii" tillhör de vanligaste sorterna men jag gillar den ändå!


Måste komma i håg att hjälpa den lite nästa år så inte allt väller över på en sida. Här växer den dubbelvikt.


Mina vita rosor med röda knoppar blommar flitigt till och från hela sommaren och doftar underbart. En blomma räcker för att det ska lukta gott inomhus.


Knoppar på frilandshibiskusen! Ett nyförvärv i år, precis som mycket annat...


Rosen "Chinatown" är äntligen på gång att börja blomma! Sent tycker jag!


Nävan Jolly Bee/Rozanne (är ju samma nu för tiden efter DNA-test) är söt!


Perfekt som marktäckare eller invävd i andra växter. Plantera inte för tätt, de breder ut sig väldigt mycket!


Kanske inte så originellt men lavendel och rosor funkar alltid!

7 kommentarer:

  1. Väldigt många vackra foton du bjuder på. Ja, rosor och lavendel är en riktigt bra kombination som jag ska försöka få till nån gång . Lena/isis

    SvaraRadera
  2. Så grönt och frodigt allt ser ut i din trädgård! Här har det inte regnat ordentligt på nästan två månader, så här vissnar allting... trist!
    Min Jackmanni har fällt alla sina kronblad redan!
    Ja, ja, så är det med trädgård, det som inte blir bra i år, blir kanske bra nästa år...
    Ha en skön söndag, kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Många fina bilder! Härligt när allt blommar. Frilandshibiskusen är en favorit. Jag har en "red heart" som jag är väldigt förtjust i. Trodde att den strök med helt i vintras, fick klippa ner den helt. Men till min stora lycka kom den nerifrån igen och nu har den vuxit jättemycket och har lika många knoppar som vanligt =0)
    Jag ska kika vidare här hos dig...
    Må så gott!
    Linda

    SvaraRadera
  4. Så mycket fräscht o fint som blommar!

    LAvendel o rosor är absolut jättefint ihop.

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Jösses vad det blommar fint i din trädgård - odlarens lön. Stjärnflockan är så läcker, tänk att det kan bli så perfekt.

    Amorgos, aha, dit skulle jag väldigt gärna vilja åka, det står på önskelistan! Det är fantastiskt, eller hur? Kan titta på Det stora blå filmen om och om igen.

    Har ni åkt båt från Naxos när ni åkt dit eller hur har ni gjort? Och hotell, det finns en del har jag sett, men var på ön är det bäst, tycker du?

    Vår lilla ö ligger utanför Rhodos och heter Tilos. Den har inte så många invånare och heller inte så många turister, så där vilar lugnet och det kan jag tänka mig att det gör på Amorgos också!

    Jaaa, Grekland är fint!

    Trevlig söndag, kramar
    Agneta

    SvaraRadera
  6. Åh vilken fin trädgård du har och vilken fin blogg. Jag lägger in dig i min länklista så jag hittar hit igen.

    /Nina

    SvaraRadera
  7. Roligt att många nya hittar hit! Välkomna, hoppas ni ska trivas här.

    Agneta! Jag har svarat hos dig!

    kram louise

    SvaraRadera