fredag 23 juli 2010

Flyttar...

Det är inte jag som flyttar men många perenner fick flytta på sig under gårdagen. Jag vet att det är helt fel tid att göra det nu men jag är inte så bra på att vänta och det är ju nu, mitt i blomningen, man ser hur man vill ha det!

Efter. Hörnet där nere var för kompakt på något sätt. Mina två fackelblomster, som jag egentligen gillar, tog liksom över hela rabatten. De var också fel färg till resten. Jag brukar inte haka upp mig på blandade färger men de har en kall färg som blev helt fel till den fina rosen.

Före. Här ser man mest bara fackelblomster...


Ståtliga men bättre på annan plats.


Mina solhattar har stått på tillväxt i pallkragarna efter att sniglarna hittade dem i våras. Nu har de fått ersätta purpurklätt i nya rabatten. Purpurklätt är fin men det matta, nästan lite silvriga bladverket passade inte i nya rabatten.


Nu är det bara en massa vattnande som återstår för att flytten ska bli bra!

5 kommentarer:

  1. Nej, det är väl inte bästa tiden att flytta nu men jag har gjort det några gånger ändå. I år ha rjag försökt behärska mig, det blir så mycket vattnande annars tycker jag. Jag antecknar för fullt istället och flyttar om någon vecka tror jag.

    Fint du har det!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Som vanligt ser det jättesnyggt ut! Vilka pampiga fackelblomster du har! Mina har inte alls så långa blom-ax. Och så har du väldigt snygga rabattkanter överallt! Kan du inte göra ett inlägg och visa dina olika rabattkanter, så att man får litet inspiration?
    Ha en bra dag, kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Det blev riktigt bra när du möblerade om dina perenner i rabatten. Alltså, det var fint innan också, men blev bättre. Ibland drar det iväg och blir på tok för stort.
    Jo, jag har en Nikon, den är gammal och jag tror hela tekniken håller på att rasa ihop i den. Det är ingen märkvärdig modell, men jag använder nästan alltid stativ när jag tar bilder.
    När jag byter kamera blir det helt säkert samma märke igen. Lättmanövrerad kamera tycker jag att det är.
    Men alla kameror verkar bra numera, det är nog ingen större skillnad, det är nog mer att man är sitt märke trogen av en eller annan anledning. Men jag gillar min gamla kamera.
    Agneta kramar

    SvaraRadera
  4. När jag tittar på före och efterbilderna vill jag faktiskt hålla med dig om att rosen kommer mer till sin rätt nu. Jag hoppas fackelblomstrena kommer trivas lika bra på en annan plätt. Dessutom känns det mer romantiskt harmoniskt nu.

    SvaraRadera
  5. Jag håller med! Det är ju nu man ser hur man egentligen ville ha det. Bara man vattnar så går det nog vägen.

    Så läcker rosburen blev! Jag planerar för mer armeringsmatta, kanske man skulle ha en klätterros?

    Jag klippte ligustern 3 gånger förra året. Antalet klippningar spelar ingen roll bara man gör det på rätt tider på året.

    Kram, Emma

    SvaraRadera