fredag 30 juli 2010

Äntligen regn!

Visst vill man ha sol på sin semester men nu var regnet mer än välkommet! Här har varit riktigt torrt, tror knappt det har regnat tidigare under juli, kanske någon millimeter bara. Jag har vattnat en del men gräsmatta och etablerade växter har inte vattnats så förhoppningsvis har jag en grön gräsmatta snart igen!

Mina gladiolus gillade inte regn och blåst så de har fått klippas av och flytta in men det gör inte så mycket, då får man njuta lite inomhus också.

4 kommentarer:

  1. Det måste ha kommit riktigt mycket regn idag såsom det har regnat (och blåst). Alla mina rosenskäror har blivit fula o mitt blodblommon nästan ligger ner så jag måste ut o binda upp det bättre.

    Men visst är det skönt att slippa vattna för en gångs skull! :)

    Kram, Emma

    SvaraRadera
  2. Förra helgen fick vi lite regn (mer än vi fått tidigare, sen mitten av juni) och gräsmattan blev snabbt grön igen trots att det alltså itne var några enorma regnmängder.

    Ha det bra! Kram!

    SvaraRadera
  3. Snygg Gladiolus! Här har vi fått regn så det räcker!!!!!!!!!!! Jag VILL ha sol!!

    Mvh
    Frida

    SvaraRadera
  4. Och vi här i södra Skåne har fått nöja oss med 3,5 mm regn idag... orättvist!
    Men bättre det än ingenting!
    Ha en skön helg, kram, Monica

    SvaraRadera