torsdag 15 juli 2010

Rea och halvny rabatt...

Jag grävde ju lite i går i hettan som jag skrev. Jag fyndade nämligen lite växter på halva priset. Hörnet nere vid björken skulle egentligen stensättas men plötsligt känner jag bara att jag inte orkar fixa släp, hämta sten, bära tunga stenar och lägga sten. Det är så mycket enklare att plantera!

Det blev några väldigt stora alunrot, funkia, kärleksört och några marktäckare. En mörkröd julros lyckades också komma med...


Torrt och tråkigt hörn.


Lite mer färdigt! Får se hur allt klarar sig under den törstiga björken. Gaffelolvonet ska ju växa upp en del i framkanten men man kommer ändå kunna se det mesta bakom tror jag. Skönt att få det klart!

3 kommentarer:

  1. Det kommer nog at bli bra och visst är det härligt med rea på växter =P Jaghar en del av de växterna planterade under min törstiga apel och det fungerar utmärkt, behöver aldrig vattna där.

    SvaraRadera
  2. Och snyggt blev det! Som allting i din fina trädgård... Kul att kunna fynda växter så där!
    Ha en bra dag i värmen!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Ohh, visst är det fantastiskt roligt att få mycket nya växter till fyndpriser! Och vilken underbar rabatt!
    Agneta kramar

    SvaraRadera