måndag 19 juli 2010

Gräs, blommor och blad

Rosenburen är färdig och rosen planterad men det får visas i morgon! Jag är toppennöjd i alla fall och det finns ingen annan som har en likadan rosenbur!

Blodgräs fick jag tips om här på bloggen när jag ville ha ett nytt gräs och det gillar jag! Färgerna kommer bäst till sin rätt med lite sol på. En del säger att det behöver vintertäckas, vi får väl se...

Alunrot fungerar alltid...

Likaså lavendel...


Rosenholm


Gillar pilens blad som susar i vinden, lite utlandskänsla på något vis


Blad är ofta fina om man bara tittar ordentligt på dem, här engelmannii

Martin Frobisher
Ha en skön kväll!

3 kommentarer:

  1. Vilken vacker ros Martin Frobisher är! Och de andra växterna också. Bilden har liv i sig, härligt!
    Väntar på att få se rosenburen!
    Agneta kramar

    SvaraRadera
  2. Som vanligt: Fina bilder! Jag väntar också på att få se rosenburen planterad!
    Kram, Monica

    SvaraRadera