måndag 12 juli 2010

Godmorgon!

I dag blir det morgonrunda i trädgården i stället för kvällsrunda! Ännu så länge är temperaturen ute behaglig, vi får se hur dagen blir...

Jag undrar vad det är för buske bakom rosorna? Den jämnades med marken förra våren och blommade inte förra året men nu är det full fart igen!


Närbild. Någon som vet vad busken heter?
Uppdatering: busken heter Deutzia Scaba Plena!


Gran Award klätterros


HC Andersen och stäppsalvia Caradonna


HC Andersen


Snart blommar klätterrosen Rosenholm


Astrid Lindgren, söta blommor men inte min favorit. Blommorna nickar så mycket, vill ha mer upprätta blommor.


Astrid Lindgren och Lavendel


Klematisen Jackmani växer så det knakar, väntar bara på blommorna...


Jättetåtel


Blå lupin


Grannen har en massa purpurklätt som verkligen frösår sig överallt. Jag gillar dem men kanske inte just i stensättningen...


Sympathie


Jag visade mina storkbenta rosor Louise Bugnet i våras. Undrade då vad jag skulle göra med dem men gjorde till slut ingenting. Är glad för det för de har skjutit en massa nya skott ända från marken så de börjar bli riktigt täta och fina och snart blommar de igen!


Klematisen Summersnow är kanske inte bästa valet att ha vid en stolpe, den är lite för vild för det. Får fundera ut vad jag ska göra med den, vill inte ta bort den.


Planterade en vidjehortensia Annabelle i våras. Det kommer en del blommor redan i år.


Annabelle


Japanska lönnen Bloodgood i morgonsolen


Alunrot


Söt variant av fingerborgsblomma


Hallens gamla krokar får nu verka som klängstöd till Blåregnet!


Jag vet, den skulle planterats för länge sedan och nu har den snart blommat över, Lykkefund. Problemet är att hitta en bra plats till den. Jag vet att den blir gigantisk! Den har i alla fall luktat gott på altanen i sommar...


Nu kommer fjärilsbusken också


Fackelblomster, Robert

2 kommentarer:

  1. Oj oj oj oj så många fina växter du har i din trädgård och det prunkar verkligen. Synd att det är så himla varmt bara.....
    Agneta kramar

    SvaraRadera
  2. Instämmer med föregående talare... Jättevackra blommor och en prydlig trädgård! Clematisen Summersnow är ju helt underbar! Tål den skuggiga lägen, tro?
    Ha en skön dag, kram, Monica

    SvaraRadera