måndag 10 maj 2010

Dagens funderingar...

Jag funderar alltid på en massa saker. Det gör säkert alla. I dag tänker jag på...


...varför det är så kallt ute när jag vill ha värme.


...varför mannen framför mig på bussen i morse har stora hårtussar som sticker ut ur öronen. Klipper man inte dem?


...varför jag inte bakar/köper surdegsbröd oftare eftersom det är godast.


...varför jag inte har högre månadslön. Jag jobbar med utsatta människor - är det mindre viktigt än att jobba med t ex ekonomi?


...varför det alltid finns så mycket tvätt i tvättkorgarna?


...varför jag aldrig kan sluta tänka på min trädgård?


...varför jag sitter här och bloggar i stället för att vara med mina barn som strax ska hoppa i säng...

3 kommentarer:

  1. Vintergröna är jättefint! Såg fina igår på Liseberg som hade en mörkare lila färg. Men eftersom häcken är relativt nyplanterad och vintergrönan är lite som ogräs så ville jag inte sätta något som tar kraften från häcken...

    Ang tussar på öronen så är det en äldre herre på mitt jobb som har enorma tussar på öronen, trots att han är nyklippt. Borde inte frisören ta det? :)

    SvaraRadera
  2. Nej, det är INTE mindre viktigt att jobba med utsatta människor än med ekonomi - tvärtom - men än har inte "de bestämmande" insett det!
    Att du inte bakar beror förmodligen på att du inte har fått in rutinen att göra det...
    Att du alltid tänker på din trädgård är ett sundhetstecken!
    Att du bloggar i stället för att vara med dina barn är dumt - men förståligt...
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Jaaaa, fundera inte föööör mycket bara, det kan aldrig vara bra. Det är nyttigt att tänka på sin trädgård! Lite småäckligt m hårtussar i öronen. Äsch jag håller med dig om det andra också, speciellt att ni som arbetar som du bör ha god utdelning!
    Agneta kram

    SvaraRadera