lördag 7 maj 2011

Liseberg

I går blev det ett besök på Lisebergs trädgårdsdagar. Det var en ganska kylig dag men regnet höll sig i alla fall borta. Klicka gärna upp bilderna så ser man bättre!






Soffa och bord av blommor och blad.




Studerande på Munkagård tror jag det var som gjort detta konstverk. Klickar man upp bilden ser man att de vita tussarna är små spettsmössor som hänger på tork eftersom det givetvis fanns spettsmössor planterade runtomkring! Det fanns också ett troll och lite annat som inte fick plats på bilden.




Rångedala Plantskola visade upp sig.




Ätbart.



Hängmatta av blommor!




Mera blommor...



Det fanns verkligen allt möjligt att köpa och titta på. Några små köp gjordes men inte många. Kanske kommer de i ett senare inlägg...

4 kommentarer:

  1. Ååååååhhhhh...... jag vill också!!! Gissa om jag är avundsjuk på dottern som ska till Liseberg ikväll (men hon ser ju inget av allt detta "ler") Jag hade så gärna bytt med henne... Nästa år SKA jag banne mig dit! Ha en härlig helg / Kram gittan

    SvaraRadera
  2. Oj oj oj så mycket fint. Jag har inte varit där på flera år, förr när vi bodde i storstan bodde vi i närheten och då var det ju bara några minuter dit, nu är det trögare.....synd!
    Dom där möblerna av blommor och hängmattan var ju fantastiska, något att drömma om.
    Men jag föll för alla dom goda tomaterna! Å så goda dom ser ut!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Å så mycket fint! Synd att det ligger så avsides ;0)
    I morse när jag beklagade mig för maken att jag missar det så sa han
    -varför åker du inte dit då? Vi (läs jobbet) har ju en övenattningslägenhet där!
    Å det säger han NU!!
    Så nästa år är det jag som sätter mig på tåget!
    Hoppas du har en skön trädgårdssöndag!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Så mycket fint ni fick se!
    Kram, Monica

    SvaraRadera