tisdag 10 maj 2011

Bonsaifikonträd

Det här fina fikonträdet i bonsaiform har jag fått i present. För några veckor sedan var det betydligt mindre och man såg tydligt bonsaiformen på de vedartade delarna. Nu växer det så det knakar! Det bor inne ännu så länge och får komma ut varma dagar. Jag ser små fikonanlag men jag vet inte om det hinner bli något av dem. Vi får väl se...

För övrigt njuter jag av sommarvärmen men längtar lite efter regn. Det känns nästan som åska i luften. Risken är väl då att det kommer ett skyfall och inget lätt sommarregn en hel natt som jag önskar!

2 kommentarer:

  1. HIhihi.. det lär väl inte vara någon bonsai länge till så som det växer!!!

    SvaraRadera
  2. Kul med fikonträd! Det finns faktiskt fikonträd på sjukhusområdet i Malmö och dom är jättestora och står ute året om. Och jag har för mig att det brukar bli fikon på dom...
    Ja, regn önskar vi oss också, här är snustorrt!
    Kram, Monica

    SvaraRadera