fredag 27 maj 2011

Horsabäck perenner

En annorlunda plantskola väl värd ett besök! Horsabäck perenner ligger i Våxtorp utanför Laholm. Stilmässigt är det så långt i från Blommsterlandet eller Plantagen som man kan komma! Det är genuint och charmigt med visningsträdgård och små sittplatser där man kan fika med den medhavda kaffekorgen. Sista delen av vägen dit är slingrig och guppig och man tror att man är på väg mitt ut i ingenstans, men plötsligt dyker plantskolan upp som gubben i lådan!



















7 kommentarer:

  1. Vilken guldgruva, jag antecknar i min utflyktsbok, absolut. Sådana ställen är guld värda och det ser ut som ett paradis, fantastiskt fina bilder. Tack för tipset!

    Och blommar det så mycket i din trädgård redan, som i förra inlägget? Jag säger bara waoouuw! Vilken pangbild på vallmon!

    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Ååå vad kul!! Såna ställen är ju de bästa:-)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Verkligen en mysig plantskola mitt ute i ingenstans! Maken och jag var där för två år sedan och funderar på att åka dit igen efter dotterns student (men sist körde vi vilse "ler")
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag var där ett par gånger för några år sedan. Tyckte de blivit ganska dyra den sista gången jag var där så sen har jag inte åkt dit. Kanske ska prova igen?

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Om man bodde lite närmre...men vi har ju Överbo mitt ute i Upplandsskogen med Stures alla pioner och det är inte heller fel:)

    SvaraRadera
  6. Är en riktigt trevlig plantskola, mitt i skogen:=))
    Kramiz//kullervilla

    SvaraRadera
  7. Det ser jättefint ut och det ser ut att sitta namnlappar överallt, så att man vet vad man köper! Så mycket bättre och roligare än växtvaruhusen!
    Kram, Monica

    SvaraRadera