torsdag 24 maj 2018

Galet varmt!

Jag har nog lite svårt att förstå att vi fortfarande bara är i maj och att det är tokvarmt! Gräsmattan börjar bli brun och torr men för övrigt växer det för fullt.
 
 

Fikon
 


 
 
 
 
Mina dahlior fick komma ut för ett tag sedan viket gav betydligt mer plats i källaren där de tidigare bodde. De har fått ett litet staket eftersom de är rätt höga och det vore sorgligt om blåsten som förr eller senare kommer knäcker dem. Klotrobinian växer på efter hård beskärning.



Tulpanerna sjunger på sista versen.
 



Akleja har jag verkligen överallt! Den sprider sig och poppar upp där man mins anar det och oftast får den bo kvar.
 


 


Allium
 


Kinesisk blomsterkornell China Girl
 

 


Tjusiga i solskenet
 



Hmm, där ligger visst någon. Och varför inte? Livet är till för att njutas av.
 









Ganska mycket rosa och lila mitt i allt det gröna hos mig just nu.
 


 
 
 

Husets baksida i västerläge
 
 


Söderläge
 


 
Lykkefund klipptes ner förra året och har nu fått ny bur eftersom den förra i stort sett blåste sönder och rosen blev för starkväxande. Lite soldeppig gräsmatta.
 





Det var det för denna gången!

4 kommentarer:

  1. Wow, vilken fin trädgård du har! Och en del spektakulära tulpaner! Det ser grönt och frodigt ut hos dig trots torkan.
    Dina aklejor är ju jättesöta! Mina, som också finns lite överallt, har fått en konstig hopkrympt form...måste nog gräva upp dem till hösten...
    Ha det gott i värmen!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig trädgård ni kan njuta av. Hos mig i Stockholm har inte aklejorna slagit ut än men de är på god väg, 1 av mina favoritblommor.

    SvaraRadera
  3. Lindo seu jardim, cheio de flores. Aqui aonde moramos chove muito pouco e nossas plantas estão muito feias por falta de água.
    Adorei conhecer teu blog.
    Abraços e felicidades.

    SvaraRadera
    Svar
    1. It is very dry here as well right now! May this year has been the hotest in 120 years in sweden! Thank you for your nice comment!

      Radera