fredag 11 maj 2018

Tulpantider!

Älskar tulpantider! Och nej, rådjuren åt faktiskt inte upp alla så en hel del njutning finns kvar.
 
 
 
Man får inte vara för kinkig med färgmatchningen...
 
 

 












Har inget minne av att jag har köpt de där rödgula. De är väldigt fina men passar kanske inte helt in färgmässigt. Tycker ganska ofta att man får lite fel lökar.
 


Njuter av sommarvärmen! Lite svalare i dag men det skadar inte, det går lite väl fort i rabatterna annars. I natt var det busväder med åska och regn och 10 mm välbehövlig väta. Det är torrt ute så det får gärna regna mer.
 
I dag åkte mina dahlior ner i rabatten efter att ha varit lite ut och in i sin krukor ett tag för att vänja sig. Nu gäller det att hålla utkik efter sniglar och snäckor så de inte blir en snabb festmåltid. Ett gäng dahlior ska också ner i pallkragar men det får bli en annan dag. Jag råkade visst också handla ett antal knölar på förra helgens växtmarknad i Halmstad så de har hamnat på tillväxt i krukor på altanen och sedan får jag klura på var de ska få plats...

2 kommentarer:

  1. Såå vackert! Gillade speciellt den mörkt vinröda tillsammans med de rosafransiga på bild 4! Jag har inte tålamod med tulpaner - de kommer upp ett år och sedan bara lite sporadiskt, tycker jag.
    Skönt att det blev lite svalare, men vi fick bara 5 mm regn här, tyvärr.
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att rådjuret tog alla dina tulpaner! Vårblommor och lökväxter behöver man inte vara så noga med färgmatchningen tycker jag - efter en lång färglös vinter är alla färger välkomna :-)
    Ha en fin söndag i trädgården!

    SvaraRadera