torsdag 17 maj 2018

Regn!

Eller nja. Vanligt regn får man väl säga lyser med sin frånvaro denna fantastiskt soliga och varma maj månad men blåregnet håller i alla fall ställningen.
 
 
Det luktar fantastiskt gott!
 
 
 
Även grannen får njuta lite av det eftersom det slingrat in sig i vår gemensamma gamla tuja.



Fluffigt!
 


 
 Har man tur kommer det en andra blomning senare i sommar på den sorten jag har. Gärna för mig! Lite vanligt regn håller jag faktiskt också tummarna för eftersom det är kruttorrt i rabatterna.
 
Klotrobinina som jag våldförde mig på tidigare i våras kommer också fint efter den hårda beskärningen. Och nu är det strax helg med fullt av möjlig trädgårdstid!


5 kommentarer:

  1. Oj oj vad vacker vad har du för sort!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det heter prolific. Vet inte om det vanligtvis står att det är återblommande men mitt kommer ofta en andra omgång även om det inte blir lika många blommor då.

      Radera
  2. Jag blev riktigt avundsjuk när jag läste rubriken - önskar mig också regn! Men ditt blåregn ser ju så vackert ut där det klättrar högt upp i thujan!
    Ha en fin helg, kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Regn låter som underbar musik i öronen just nu... Men blåregnet var fantastiskt vackert också.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  4. Vilket vackert Blåregn - era grannar har tur som får den "på köpet". Blåregn står på önskelistan här, men i blåsig zon 3 får jag nog både läsa på vilken sort som skulle fungera och även vart den eventuellt skulle passa in. Vi får väl se om det blir av:-)
    Kram Nora

    SvaraRadera