tisdag 26 juli 2011

Rost, ros, solhatt och galen klematis!

Tack för alla snälla kommentarer i mitt förra inlägg, roligt att ni gillar det ni ser. Fluffrosen som många frågar om är Rosenholm som jag har skrivit om i ett tidigare inlägg och som man ser från andra hållet på sista bilden i förra inlägget.

Lite nytt pynt till trädgården. Inte bara fint utan fungerar också som stöd eftersom rostblomman sitter på en lång pinne.



Nyförvärv, Mamma Mia. Ska få klättra mot ett träd, hoppas den godtar sin placering utan full sol...



Magnus har satt fart och lockar till sig många humlor.




Klematisen Summer Snow vet jag inte vad man ska säga om... Den är säkert fantastisk på rätt ställe men mot en stolpe med armeringsnät är uppenbarligen inte rätt ställe! Den skulle behöva en bur! Den vräker sig åt alla håll och väller nu över på altanen på andra sidan, långt från sin stolpe... Den lever på nåder hos mig... Vi får se...


Vill ha mer sommar! Kom igen nu fina svenska sommar!

8 kommentarer:

  1. Sommarsnön hade en kolossal växtkraft här för ett par år sedan. Därefter har jag tuktat den lite och i år tar den det lite lugnare, den är ju lite fin också....Du har som vanligt ett riktigt flor i din trädgård, fantastiskt att allt vill blomma fastän det är/har varit regnigt.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Klematisen ser ju jättesöt ut, så du kanske kan göra som Agneta föreslår, och tukta den lite?
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  3. En bur är knappt tillräckligt heller, för det har jag! Den är helt vild och bångstyrig, slänger gärna iväg en gren och väver sig in i en annan växt. Mina ska få en hård nedklippning till våren vilket jag missade i år...

    En rosenholm måste jag bara ha- nånstans!

    Kram, Emma

    SvaraRadera
  4. Vilken vacker ros och vilken fart klematisen har //Britt

    SvaraRadera
  5. Det blir sådär ibland, en växt som kanske egentligen är bra men man lyckas få den på fel ställe. Jag har också vissa på nåder här.

    Min flyttade ros mår sådär. Jag klippte ner den till hälften ungefär när jag flyttade den men får kanske ta en del till. Tror iofs att den repar sig, i alla fall till nästa år.

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Mamma mia såg spännande ut! Min mammas summer snow är fantastisk så tukta den eller flytta den till ett träd där den kan få klättra fritt.
    Ha det bäst!
    Hélena

    SvaraRadera
  7. Gillar verkligen ditt rosa fluff i förra inlägget =0) Får nog lägga till den på önskelistan. Snyggt med det rostiga stödet! Gillar Magnus... verkar tacksam och verkar fylla bra i rabatten.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  8. Har ingen sommersnow men har haft den på önskelistan en tid. Men, jag har kanske inte någon bra plats för den om den är så starkväxande... Den är i varje fall väldigt fin :-)
    Ha det gott. Kram, Ingela

    SvaraRadera