onsdag 20 juli 2011

Ön

Det växer kring min Ö även om det inte går så fort... Ön gjordes efter förra sommaren och avenbokshäcken planterades i höstas. På ön växer ett brokbladigt tuvrör "Overdam", ett mindre gräs och en ros, "Martin Frobisher". Det spretiga trädet mitt i bild, bakom ön är ett prydnadskörsbär, "Kanzan". Det kommer med åren bli väldigt stort och kvastformat och trolla bort grannens plasttak... Till höger syns en pil, "Elegantissima" som kommer bli gigantisk. Närmast i bild till vänster ett pelarkörsbär, "Amanogawa" och bakom det ett äppelträd, "Aroma". Bakom allt finns en tujahäck. Längs ner i vänstra hörnet står en stor björk som fanns här när vi flyttade hit. Allt annat är planterat de senaste åren.

Vill bara att det ska växa fort och lumma till sig! Kommer antagligen ångra mina drömmar om några år när allt har blivit för stort...

7 kommentarer:

  1. Det kommer att bli jättefint om ett par år! Trots det kan jag inte låta bli att le när jag läser om din startegiska placering av Körsbärsträdet. I min trädgård är alla träd planterade i avseende att "gömma grannarna" Så sent som igår undrade jag lite för mig själv hur trädgården skulle ha sett ut om jag inte tagit hänsyn till det insynsskydd jag så gärna vill ha (igen) utan planterat allt efter en helt annan plan??? Men som sagt insynet saknar jag och det var en av anledningarna till att vi köpte huset från början så valet är ganska klart ändå =P
    Ha det gott / Kram!

    SvaraRadera
  2. Hur fint som helst! Ön kommer att bli toppen. Hur hög tänker du ha avenboken?
    Ha det bäst!
    Hélena

    SvaraRadera
  3. Tror inte du ångrar dig det är så fint när det är lummigt i trädgårdarna//Britt

    SvaraRadera
  4. Det är kul att få titta på din fina ö, nu ser jag att det växer som bara den! Vackert!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Kommer säkert bli hur fint som helst. Häckar går ju dessutom alltid att tukta.

    Jag har en urgammal avenbokhäck på min tomt och den har inte blivit tillräckligt tuktad i tid. Den är minst sagt yvig. Men du kan ju hålla koll på din.

    Kram, Karin

    SvaraRadera
  6. Det är ju det som är charmen med en trädgård - den ändrar sig hela tiden!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  7. Vad fint du har i trädgården! Det var en fin lösning med stenraderna runt ön Har du murat fast dem? / nettan

    SvaraRadera