torsdag 1 april 2010

Hon är hemma!

Här är min fina magnolia, "Susan" som jag köpte tidigare i veckan men som fick komma hem idag! Den står lite snett i sin kruka men det är bara att fixa till när hon ska i jorden. Det är ett lite äldre exemplar som plantskolan (G Bengtsson Plantskola, Halmstad) hade kvar. I dag när jag hämtade henne hade de precis fått hem mindre plantor från Holland som kommit betydligt längre men jag tror det är bra att köpa en som är van vid klimatet och inte får en chock av vårt aprilväder. De plantorna var också pluttesmå jämfört med min!

Priserna verkar variera rätt bra på magnolior på olika plantskolor och eftersom min man säkert smyger in på bloggen ibland nämns inget pris för att undvika en fredagkväll i chock, men jag såg det som ett bra pris!

1 kommentar:

  1. Ett fynd är alltid ett fynd oavsett vad det kostade "skrattar" Jag fick själv en smärre chock när jag såg hur mycket jag betalade för en av mina Japanska Lönnar förra våren, men ett fynd det var den trots allt! Jag tror att du gjorde rätt val. Hoppas hon kommer att trivas hos dig / gittan

    SvaraRadera