lördag 12 maj 2012

Svävande...

I går var det dags för ett besök på Lisebergs trädgårdsdagar. Ganska kyligt och blåsigt och några små regndroppar men det går ju att shoppa ändå! Jag kom bland annat hem med de här svävande sakerna! En stor glaskula och fem glasklockor som såldes ut, allt för 100 kr. Rena fyndet tycker jag! Nu dinglar de fint i två olika träd, upphängda i fiskelina. När solen glimtade fram någon minut i eftermiddags var de jättefina att titta på.




Tulpaner kan man inte ha för många! Säger jag i alla fall nu, innan de fula gula bladen kommer som ska döljas...

Här blåser man nästan bort i dag! Fick gå ut i morse och binda upp ett träd lite bättre och samla i hop omkullblåsta trädgårdsmöbler. Hoppas på bättre trädgårdsväder i morgon, även om jag inte har något speciellt att göra i trädgården.

5 kommentarer:

  1. Blir så nyfiken på mässan, hade tankar på att på att åka dit. Var den bra? Fina saker hittade du och vackra tulpaner.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Jag var på Liseberg idag, köpte några perenner och sommarblommor. Mysigt och lagom med folk.
    Fina glaskulor du köpt och håller med om att det inte går att ha för många tulpaner.
    Ha en fin kväll.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Men åh så vackra glaskulor!!! Vill ha! Tulpaner är underbara, men jag lyckas visst inget vidare med mina... Kram Hanna

    SvaraRadera
  4. Åj vad mycket fint svävande glas du har Kram Suss

    SvaraRadera
  5. Aha, du var på Liseberg, ja, det var ju inte utan att jag var det också på den tiden vi bodde i Göteborg, men nu föll det hela den här gången p a a det underliga vädret.

    Du är så duktig på att fynda vackra saker till din trädgård och dom svävande klockorna och kulan är magiska!

    Bra att du nämnde att det var svårt att läsa kommentarerna i min blogg. Och då kommer vi till att det hade jag ingen aning om, för i min dator, den jag har nu (den huvudsakliga) där är typerna dom vanliga Georgia. Då tittade jag i min lilla "resedator" och där var dom också Georgia. Då gick jag till mobilen och tittade och där var det plötsligt den "käcka" handstilen.......och jag förstår ingenting. Men det är ju inte så ovanligt, kanske. Men det är bra att veta till nästa gång jag får ett ryck att titta över det som kallas Mallar i blogger och avdelning Avancerat. Jag drar mig för det nu när jag skaffat den nya designen på bloggen (jag tyckte den behövde förnyas lite). Ja, blogger och jag - no match.

    Agneta kram

    SvaraRadera