tisdag 5 oktober 2010

Lite av varje...

Höstsilveraxet har börjat blomma lite sparsamt. Det är nytt för i år, som mycket annat, så förhoppningsvis blir det mer av det nästa år.


Rosorna blommar oförtröttligt på till min glädje. Hoppas kylan dröjer ett tag så man hinner njuta länge till.


Vissa blommor klarar kylan hela vintern... Rostig blomma i rosenburen.


Gillar rostiga detaljer.


Hösthallon har jag aldrig haft innan. Undrar just om de hinner mogna?

Det blåser en hel del hos oss. Har ingen riktig inspiration att befinna mig i trädgården. De lökar som skulle i jorden är i jorden, i övrigt har jag inga andra "måsten" kvar. Kan redan länga till våren när allt spirar igen även om man så klart ska njuta här och nu. Hoppas på en kort vinter som är snäll mot alla mina nyplanterade växter!

6 kommentarer:

  1. Är det gula hösthallon? Våra röda har varit mogna ett bra tag nu men de gula är så sega så.

    Himla fint löv, det rostiga.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Silveraxet, har det "röda" blad? I så fall är det samma som jag kallar blodax. Och mitt är nästan överblommat...
    Fina rostiga blommor och blad du har i trädgården!
    Ha det så bra/Monica

    SvaraRadera
  3. Jag köpte 3 st Actaea 'Brunette' i våras som precis som din är väldigt sena. Förra året köpte jag 'Pink Spike' som har blommat några veckor redan. De doftar himmelskt!!

    Vi har precis påbörjat renovering av köket fast jag helst av allt vill vara ute o fixa det sista innan vintern, men det är ju inte inspirerande att vara ute när det blåser halv storm...

    Kram, Emma

    SvaraRadera
  4. Rostiga blommor borde jag skaffa till min trädgård, känns som att just den sorten skulle jag nog klara av...

    Mvh
    Frida

    SvaraRadera
  5. Mina hösthallon (röda) brukar börja mogna redan i augusti. Hur det är med dem i år, vette sjutton, hallonen har glömts bort i år!!! Hur kan det hända när man som jag ÄLSKAR hallon?!

    SvaraRadera
  6. Härligt fint du har det... även fast vi är mitt i hösten..... Rost är sååå snyggt... Hoppas hallonen hinner mogna ;-)

    Kram Charlotte

    SvaraRadera