tisdag 11 maj 2021

Hur kunde det bli så många?

Ja svaret på det är väl rimligtvis att jag har köpt så många. Fast det är ju inte riktigt sant. Jag köpte ett 30-tal nya dahliaknölar i år men första året tycker jag ofta de är lite halvklena så de flesta är gamla sparade som har delats och på så sätt förökat sig. 
Rabatten fick breddas lite men det låtsas vi inte om så är alla nöjda och glada:)


De ska så klart grävas ner också men en sak i taget. Jag är nöjd att jag har orkat släpa ut alla från garaget så grävandet tar vi en annan dag.



 Det där med rekommenderat planteringsavstånd är helt orimligt om man vill ha någon gräsmatta kvar så jag sätter dem rätt tätt men det brukar gå bra det också! Så inga frostnätter, stormar eller sniglar framöver så ska det nog ordna sig. 

2 kommentarer:

  1. Ja, det kommer att bli en Dahlia-rabatt, så att den de visade på "Trädgårdstider"kan gå hem och gömma sig! Hoppas verkligen att du visar den när det blommar!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Waoo - vilken dahlidjungel du kommer att få, så maffigt !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera