onsdag 14 april 2021

Att krypa ur skalet

Åh det är nog lite för tidigt att krypa ur sin pyjamas med tanke på kylan. Magnolian skulle behöva sättas på pause några dagar men det blir som det blir. Det är svårt att styra växtlighetens vilja. Jag tycker april har varit kyligt men det brukar kanske vara så, man vill så gärna att det ska vara sommarvarmt men det är det såklart inte. 




Julrosorna är fina nu. Jag har klippt bort alla blad eftersom de lätt blir fula på vintern men snart kommer det nya gröna fina blad.


Lite här och nu. Gråbrunt med lite gröna inslag.


Ullungrönnen är också på gång. Tänk om några veckor är allt grönt och fint, svårt att föreställa sig fast det är samma sak varje år. Lite värme nu så är jag mer än nöjd.  

1 kommentar:

  1. Som vanligt fina bilder från din trädgård! Mina julrosor är väldigt få i år, troligen beroende på att jag klippte ner dem till marken ifjor när det kommit någon ohyra på dem.
    Måste gå ut och kolla min Ullungrönn imorgon - så fint din har slagit ut!
    Ha det bra, kram, Monica

    SvaraRadera