söndag 30 december 2018

Gott nytt år!


Åh, jag saknar sommaren och mina dahlior! Det var ju en galen sommar med värme och torka och det blir spännande att se hur 2019 blir.



Juni 2018



Mer fluff under sommaren.



September 2018. Dahlior ger verkligen lång glädje. Nästa sommar ska de få bo på ett annat sätt. I år hade jag dem i pallkragar för skydd mot sniglarna men det blev för mycket vattnande och får trångt så jag får klura på hur de ska bo 2019. Jag får nog börja med att se hur många som överlever övervintringen.



 November 2018. Och rosorna blommar.

Decembers sista dagar. Idag kliade det i trädgårdsfingrarna när solen sken och jorden var blöt och fin efter regnande. Det blev ogräsrensning av två rabatter och flytt av några galna rosor. Helt fel tid att flytta rosor troligtvis men alla årstider är ju ändå så märkliga nu för tiden så vi får se hur det går. 

Jag längtar redan till våren. Jag kommer sakna tulpaner i trädgården. Efter rådjurens framfart vårvintern 2018 blev jag lite trött. Och arg. Därför blev det inga lökar i höstas. Jag var helt enkelt fortfarande sur på rådjuren.

Lite frösådder får det snart börja planeras för. Jag har inte så många men zinnior blev jag lite kär i 2018 så de samlade jag frön i från och hoppas lyckas med 2019.

2019. Det blir hoppfullt. 


2 kommentarer:

  1. Verkligen tjusiga dahlior, som stora pom-poms. Även här blev det lite trädgårderande idag. Det får gärna bli fler milda soldagar.
    Gott Nytt År
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Vad man längtar till den varma årstiden, när man ser dina bilder! Det här året blir det spännande att se vad som kommer upp, vad som överlevt torkan i somras!
    Önskar dig i alla fall ett riktigt härligt blom-år!
    Kram, Monica

    SvaraRadera