fredag 29 januari 2016

Blommig Fredag - Färg och form

Årets första inlägg får bli att hoppa på Blommig fredag! Med plusgrader ute och snön borta kom plötsligt vårkänslorna och därmed också lite blogglust. Jag har svårt att förhålla mig till min trädgårdsblogg under vinterhalvåret när mörkret sänker sig, vinden viner, rabatterna ligger bruna och tråkiga och allt känns färglöst och oinspirerande. Men nu! Ja nu kanske både våren och bloggandet är på gång. Vi får väl se...
 
Lite färg och form har jag i alla fall lyckats leta fram.
 
 

Allium, Albopilosum. Gillar formen!





Aiicha. En enklare form än de flesta av mina andra rosor men inte mindre vacker för det!





Avenbokshäcken behöver klippas till två gånger på en säsong för att hålla formen.





Austinrosen Lady of Shalotte. Vacker i både färg och form.





Okänd pion. Lite skrikig i färgen men på rätt plats piggar den onekligen upp.

20 kommentarer:

  1. Underbart fina bilder.
    Härliga färger.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  2. Blir avundsjuk på din underbara plats med avenbokshäcken. Och många härliga färger och former.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  3. Oj viken läcker avenbokshäck du har underbar form.
    Jag önskar dig en underbar helg!!

    SvaraRadera
  4. En plass bak en slik agnbøkhekk kunne jeg tenke meg! Skikkelig stilig!

    SvaraRadera
  5. Härlig formklippt häck, och pionen är supersöt, har också en som är lite för stark i färgen, men den är fin ändå.
    Trevlig helg!
    Marika

    SvaraRadera
  6. Fina, både former och färger!
    Ja, det är svårt att få rätta blogglusten när trädgården ligger i dvala. Men nu har den börjat vakna till, lite, lite!
    Roligt att du kommit tillbaka, din trädgårdssäsong vill man inte missa!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  7. Åh, vad kul att du är tillbaka! Härliga bilder, blev helsugen på Shalotterosen!
    Kram Elin

    SvaraRadera
  8. Välkommen tillbaka och jag håller med om att det är svårt att få inspiration när vädret är som det är förtillfället, grått och ruggigt! Finfina bilder du bjuder på! Trevlig helg! /Lotta

    SvaraRadera
  9. Så vackert! Avenboksbersån är helt fantastisk!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  10. Härliga bilder! Underbar avenbokberså du har. Och jag avundas alla som har så fina Aicha. Jag har gett upp mina, blev helt uppätna av junibaggar varje sommar :(
    Ha en fin helg!
    /Gunilla

    SvaraRadera
  11. Vilken läcker Avenboks häck! Ur tjusig form :)Rosorna, Pionen och Allium.. ja du bjuder oss på många fina färger och former :)
    Önskar dig en skön helg

    SvaraRadera
  12. Hej hej, välkommen tillbaka, underbara bilder!
    Ja men vart lite vårsugen när temperaturen gick upp och vårsolen tittade fram.

    Ha en trevlig veck! Kram Ewa :)

    SvaraRadera
  13. Så flotte former og farger! Jeg skjønner godt at du legger bloggingen bort i den mørkeste årstiden! Nå går det mot februar, så da våkner vel hagegløden til liv igjen hos mange av oss! Kjekt med sånne utfordringer i bloggverden om vinteren, så blir mye inspirerende bilder delt og en kan finne inspirasjon hos hverandre! Hilsen Anne-Kristin fra lykkelig i hagen

    SvaraRadera
  14. Din häck har verkligen en fin form och gav mig en idé hur jag ska få in en avenbokhäck i min trädgård!
    Tack för det :D

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  15. Fina växter. Mysigt med avenbokshäcken!
    /Kitty

    SvaraRadera
  16. Kul att se dina bilder igen! Nu får vi stålsätta oss för alla bakslag och lita på att värmen kommer :)

    SvaraRadera
  17. Vad kul att du är tillbaka! Trodde nästan du gett upp.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  18. Vilken fantastiskt fin avenbokscirkel du har. eller kallas det berså?

    SvaraRadera
  19. Håller med att bloggandet går trögt under dom kallaste vintermånaderna!!! Kul att se ett inlägg från dig!!

    SvaraRadera
  20. Är så avis på din avenbokshäck. Vilket mysigt kryp in.

    SvaraRadera