söndag 9 juni 2013

Rosor och pioner...

Ja nu börjar rosor och pioner blomma så smått. Den rosa pionen är en okänd skönhet som jag  av någon konstig anledning inte har något sortnamn på. Annars vet jag nog vad det mesta i trädgården är. Stanwell Perpetual planterade jag som häck förra året och den har massor av knoppar och några utslagna blommor. Den är mest låg och bred just nu men jag hoppas att den ska växa lite på höjden också. Lilla rosa rosen är Martin Frobisher.

Therese Bugnet är fin även från gatan! Kanske lite trevligt för de som passerar...

Angående alunroten har jag klippt ner allt det vissna så får vi se vad det blir av plantorna. Ser ju lite tråkigt ut just nu. I övrigt är det väl mest bara söndag och ett lugn över livet och trädgården. Nu ska allt mest bara växa. Inte så mycket klippande, ogräsrensande och annat kvar. Tycker det brukar vara en del att göra fram till midsommar, sedan är det lugnare i trädgården. Jag vattnar en del för jag tycker att det är torrt och inga större regnmängder i sikte.

6 kommentarer:

  1. Så fluffigt och fint du visar. SP är en underbar ros tycker jag. Håller tummarna för dina vissnade alunrotsplantor - döskumt är det.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh vilken underbart vacker pion! Vacker rosblomning du har redan, hos mig har ingen knopp slagit ut än! Blir antagligen Therese eller Louise Bugnet som blir först hos mig i år också!
    Ha en fin ny vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Så vackra rosor! Här är det också torrt, det skulle behövas ett rejält regn faktiskt. Kram Hanna

    SvaraRadera
  4. Gaaa, så vackra dina rosor är. Ser att många av mina i Regnbågsrabatten är fulla med knopp. Jag längtar!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  5. Regnmängderna får gärna komma antingen innan fredag eller efter, om jag får önska.
    Så fina rosor! Inga, mer än en vresros, blommar här ännu. Men snart så...

    Kram

    SvaraRadera
  6. Å så fina rosor och vilka mängder! Här har den första precis slagit ut och jag är där och nosar och njuter!

    SvaraRadera