fredag 29 mars 2013

Att bo i garaget...

...är väl knappast det man vill om man är en pensé och det snart är april!




Men så får det bli ett tag till med tanke på rådande väder. Även om jag skulle vilja plantera dem går det inte. Det som växer i krukorna just nu förefaller ha cementerat sig där och går inte att rubba. Lite plusgrader är väl ändå inte för mycket begärt! Färgkombinationen på bilderna blir lite suspekt men de ska bo på olika ställen. Brukar köpa många fler färger men tänkte att det kanske kan vara snyggt att vara lite mer sparsmakad för en gång skull!

Nu är det i alla fall påsk och i morgonnatt ställer vi om klockan till sommartid så visst borde det väl snart bli lite varmare! Glad Påsk på er alla!

14 kommentarer:

  1. Nej, den där våren låter vänta på sig! Den blå varianten av pensé är det jag alltid brukar fastna för, men jag skulle kanske tänka om. Den röda var helt fantastiskt fin.

    Glad Påsk!

    SvaraRadera
  2. Inte kul för penséerna att bo där men vad gör man? Jag satta faktiskt ut två planteringar, en på vardera trappan, i går. Nästan som en protest!

    Glad påsk!

    SvaraRadera
  3. Ja usch va kallt det är. Gjorde i ordning en kruka med penseer för flera veckor sen o de fick ju raskt flytta ner i källaren, så trist men vd gör man...
    Önskar dig en trevlig påsk!

    SvaraRadera
  4. Då anar vi var du håller till i påsk - i garaget och njuter av blomsterfröjden??? Nej nu får det räcka med kyla - heja våren! Kom igen nu!
    Glad påsk till dig!/Susanne

    SvaraRadera
  5. Vilka vackra färger på penséer du har hittat! Synd att behöva ha dom inne...
    En riktigt Glad Påsk önskar jag dig!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  6. Vilka vackra penséer, har själv inte skaffat några än då det bara är fruset, snö och kallt ute! Nu måste våren komma snart!
    Önskar dig en riktigt GLAD PÅSK!
    Kram
    Margot

    SvaraRadera
  7. Så vakre farger å ha i garaget! :-D Jeg håper finvær snart kommer så våren kan ta til og dine blomster kommer ut i trädgården!
    Ha en fortsatt glad påsk!
    Stein

    SvaraRadera
  8. Jag har två flak i förrådet... Det är ju knappast där man vill ha sina vårblommor? Bläh för kylan som stoppar upp allting.

    Så härliga färger du har på dina penséer. Den hallonröda passar ju extra bra till ett Hallontroll:-)

    Glad påsk!

    SvaraRadera
  9. Så vackra! Jag önskar så att våren verkligen vill komma. Har inte köpt vårblommor än. Har ingenstans att ställa dom förutom ute. Jättefina färger.
    Glad påsk!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  10. Så fina färger du har hittat på penséerna.
    Önskar dig en Glad Påsk!
    Åsa

    SvaraRadera
  11. Synd att dom ska bo i garaget.
    Där gör dom ju ingen glad.
    Du kan plantera ut dom, inga problem alls.
    Dom är små tuffa gynnare o klarar utan vidare minus 5-6 grader.
    Själv har jag planterat ut penseer i krukor för en vecka sedan.

    Du skriver att det är cementerat i krukorna utomhus.
    Ta in dom krukorna i garaget 1 dygn o sen har dom tinat upp.

    Glad Påsk
    Britt

    SvaraRadera
  12. Nä, stackars penséer och stackars alla handelsträdgårdar och dylikt. Hela säsongen försvinner ju, ett tufft liv för alla parter...
    Själv har jag inte köpt penséer än fast det kliar i fingrarna dagligen :-) Det är ju fina dagar nu men nätterna kunde väl också bli lite mildare!?
    Gick runt i trädgården och tittade på mina vintergröna växter idag, de tar stryk av solen med den stelfrusna jorden, snyft.
    Förresten, snygga färger du valt på penséerna :-)
    God fortsättning på påsken. /Ingela

    SvaraRadera
  13. Det var riktigt läckra färger på dina penséer! Och dom går sig säkert jättebra i garaget! Men vad ska vi ta oss till, vilken vår, hela trädgården är som frystorkad och permafrosten verkar ha lagt sig som ett täcke över allting och nu är det april! Jag ger upp!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  14. Då kan jag berätta att jag här hemma i Haninge i Stockholm fortfarande har meterhöga drivor på tomten. METERHÖGA. Snacka om trädgårdspanik. Snacka om vårlängtan. Så klaga inte för sjutton. Du har iallafall barmark. Brrrrr....

    SvaraRadera