fredag 18 juni 2010

Dagens uppdrag

Gamla tegelstenar fick i dag följa med hem från mina föräldrar. De är eftermiddagens projekt...


De är fulla av murbruk så de behöver putsat av med en stålborste men det är snabbt gjort!


På plats! Även om de inte ligger exakt rakt blir helhetsintrycket mer ordnat på något sätt. Innan var det bara luddiga gräskanter. Får se hur länge de håller, vi har en annan liten kant av gamalt tegel och det har inte frusit sönder.


Före.


Lite uppifrån. Mellan träden och buskarna har det också kommit ner lite uppdrivna lökar av gladiolus och doftlilja, framför står lite bambupinnar som skydd mot fotbollar! Även hörnet längst ner har fått sig lite bearbetning. Jag har grävt upp alla grästuvor och vänt på dem. Senare i sommar ska det på markduk, stenmjöl och kullersten är tanken.


Före.

Ha en skön fredagkväll!

5 kommentarer:

  1. Klart snyggt med kanter sådär.

    EN skön fredagskväll jag vi ha här för nu har även maken semester o det firar vi med ett glas rosévin.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Så fint och härligt med klimatsmart återbruk av gamla prylar!

    SvaraRadera
  3. Jag är så imponerad av hur prydligt det ser ut hos er!!! Kanske kanter vore något att satsa på? Men här har det växt över alla kanter...
    Ska bli kul att se hur det ser ut hos er om några år...
    Ha en skön helg, kram, Monica

    SvaraRadera
  4. Kanter gör mycket för helhetsintrycket. Jag borde också kantsätta mina planteringar snart men drar mig lite för det eftersom de svänger så mycket, det kommer att bli lite meck för att få det snyggt.

    SvaraRadera
  5. Sååå mycket jobb, men vad fint det blev.
    Klart mycket snyggare att ha fina gamla tegelstenar som kant.
    Det är så mycket lättare att hålla snyggt.
    Okej inte lättare, ändrar till inte lika svårt.hehe.
    Kram Tini Tuts Casillero del Diablo.

    SvaraRadera