torsdag 22 september 2011

Fortfarande lite blomsterfägring...


Det finns faktiskt en del som lyser upp trädgården fortfarande! Rönnbären blir jag alltid glad av, har dem på flera ställen i trädgården. Klematisen är överblommad för länge sedan men "trasselbollarna" finns kvar! Lupinerna verkar aldrig ge upp, de har blommat till och från hela sommaren. Underblomman har jag i gult, rosa och vitt, men de gillar inte allt blåsande ser jag, de knäcks tyvärr. Blodgräset är också en färgklick i trädgården hela sommaren och en bra bit in på hösten. Annat som blommar är rosor, rudbeckia och några solhattar. De får vara fotomodeller en annan dag!

Angående den brokbladiga växten i förra inlägget är det brokbladigt krypblågull. Lite missvisande namn, för kryper gör det knappast men det är lite lägre än mitt "vanliga" blågull.

Dagen började så fint med solsken men nu viner vindarna och regnet öser ner igen, suck... Ja, ja, kanske blir helgen bättre!

7 kommentarer:

  1. Vilka fantastiska färger! Och visst är det Ullungrönnens bär du visar?
    Vår Ullungrönn står utanför fönstren till vardagsrummet, så att man ser den hela tiden och den är så fin med sina droppformade stora, röda bär mot de vackra gröna bladen!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Blomma på, härliga envisa blommor! Blodgräset var superfint, måste kollas upp för framtida projekt... :) Kram Hanna

    SvaraRadera
  3. Åh Ullungrönn jag måste ha en.
    Här båser det rejält men det är soligt :-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  4. Jättefint!
    Här är också en del som fortfarande blommar och förgyller. Nu bara måste det bli fint väder i helgen för jag SKA ut.

    Kram o trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Vilket vackert collage! Det är så tacksamt för allt som blommar nu. Trasselbollarna från klematis är verkligen läckra!
    Oj, lupiner som blommar nu, vad lyxigt.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Vackert växtcollage du har gjort och även i de förra inlägget Kram Suss

    SvaraRadera
  7. Måste fråga var du gör dina fina collage?
    Okej, jag har också ett brokbladigt blågull men den har inte så stora blad som din ser ut att ha.Och min växer också rakt upp precis som det vanliga blågullet.
    kram Mia

    SvaraRadera