tisdag 22 mars 2011

Trädgårdspynt

Min vidjehortensia var rätt vild förra året och har nu blivit inhägnad av ett fint växtstöd. I dag gick det att trycka ner det i marken med lite milt våld så tjälen börjar lätta på sina ställen!


Solsilen "Vind" ska få bo på något bra ställe där solen kan strila igenom.


Egentligen ett inomhuspynt att sätta memolappar i men mitt hjärta får hänga i äppelträdet!


Slutligen en vårstädad rabatt toppad med lite kogödsel på påse. Det syns lite grönt här och var och jag bara väntar på att allt ska sätta fart nu!

9 kommentarer:

  1. Oj, redan vårstädad rabatt, nu blir jag avundsjuk...här ligger det ännu lite snö och är så kladdigt i hela trägården, nej det får nog torka upp lite innan jag lägger mig på knä i rabatterna...

    SvaraRadera
  2. Hmmm, du har redan lagt på kogödsel... Det ska jag nog också göra i veckan!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Vilka snygga stöd! Lite annat än de där fula gröna...

    Jag är ju lite svag för rost så jag har gjort en ritning till en paviljong av rostig armeringsmatta som min sambo ska få svetsa ihop :)

    Redan vårstädning?! Jag har inte vågat börja än...

    Kram, Emma

    SvaraRadera
  4. Både ett sådant växtstöd och solsil har jag på min önskelista, de är ju så snygga.
    Jag har med börjat rensa och städa så smått nu, härligt att vara igång.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Men herregud! Här vårpiffas det på riktigt!! Här hemma så är det fullt med snö fortfarande, känns långt borta att börja städa rabatterna... Hopaps det töar bort snart.

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  6. Härligt med rensade rabatter. Jag vill också!

    Solsil önskar jag mig.
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Snygga stöd! Lyckost som redan kan städa och gödsla och få "gräsliga" fläckar på knäna!

    SvaraRadera
  8. Hittade denna fina trädgårdsblogg av en slump och kul att hitta fler Hallandsbloggar.
    Fin inspiration du bjuder på!
    Kommer klart tillbaka!
    //Martina

    SvaraRadera
  9. Trädgårdspynt är jättefint och ditt pynt osedvanligt fint och vem minns väl inte din rosenbur, den går väl både under pynt och nytta. Den kan jag inte riktigt förglömma!
    Jag har just upptäckt trädgårdspynt som freteelse och vill också ha så fint som du har!
    Det är jättesnygga saker.
    Vi kan inte bruka jorden ännu, vi har tjäle och idag visserligen sol, men graderna är precis 0.
    Agneta kram

    SvaraRadera