onsdag 2 juni 2021

Maj blir juni

Då blev det plötsligt juni även om mina bilder är från slutet av maj. Jag längtar fortfarande efter sommar och mer grundvärme men fördelen med den lite sega våren är såklart att man får njuta lite mer över tid när inte allt exploderar på en gång.


Gillar det vintergröna vid entrén. Buxbom, buskrosling och lagerhägg på stam. 


Mycket är just bara grönt ännu och när tulpanerna börjar ge upp blir det lite blekt innan alla blommor slår ut. Jag gillar ju färg i trädgården. 


Lite av varje. 


Dahliorna kämpar på men tar det också lite lugnt eftersom det inte varit så varmt. Kanske bara en fördel så de inte ränner iväg och blir höga och gängliga på kort tid. 



I växtskåpet bor två tomatplantor, en vanlig gurka och en djungelgurka som inte verkar ha något med gurka att göra om man tittar på bilderna och växtsättet.


Mest fint skuggspel av äppelträdet.



 Gillar bollpilen också som jag stammat upp lite för att få lite mer rymd under. 

Juni, kom igen med lite värme nu! Extra prioönskemål för studenten!

2 kommentarer:

  1. Tycker inte alls din trädgård ser blek ut, utan härligt försommargrön. Förstår att den kommer ändra skepnad sen när mer börjar blomma men redan nu är den fin (och ombonad!) Gillar bilden på äppelträdet med skuggan!

    Ha det gott. Ulrika

    SvaraRadera
  2. Din trädgård ser ju alltid så frodig och välskött ut! Buskrosling har jag försökt med här, men det gick inte alls bra, tyvärr, den är ju så fin!
    Kram, Monica

    SvaraRadera