fredag 13 februari 2015

Kärlek...

...är dagens tema hos Blommig fredag.
 
 
 
Ett enkelt tema. Kan tyckas. Men vad är egentligen kärlek i sammanhanget? Kärleken till en trädgård? Kärlekens färg? Romantiska rosor? En känsla? Jag skulle kunna skriva om vad som helst och komma undan tror jag:).
 
Först och främst är det nog kärleken till min trädgård jag kommer att tänka på. Men för att bryta ner det lite handlar det också mycket om rosor. Jag älskar rosor. Som Ferdinand Pichard ovan.



En kärlekshörna kanske? Det lät nästan lite barnförbjudet men det var inte riktigt så jag menade... För mig finns det i alla fall mycket kärlek där nere i hörnet av trädgården och där trivs även maken som annars inte är har så stor kärlek för just trädgården som jag har. På planket klättrar underbara Constance Spry.

 


Paul´s Himalayan Musk.



Kärlek i äppelträdet och på en rosenbåge.


 
Valdemar.

 
 
 
Okänd pionsort men inte okänd kärlek.


 
Och till sist, men inte rangordnad vad gäller kärlek, Rosenholm.
Ja, det var nog dagens kärlek i bilder.
 
 
Nu blir det sportlov och efter det är det vår! Har jag bestämt. Tror jag.


37 kommentarer:

  1. Vilka fantastiska rosor. Helt underbara.
    ha ett skönt sportlov!
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Vad bra att du tar tag i det här med våren! Jag tror det behövs att nån sätter ner foten. Tack för njutbara bilder.
    Anette

    SvaraRadera
  3. Vilken blomsterprakt...blir nästan grön av avund :-)
    Trevlig <3helg! /Lotta

    SvaraRadera
  4. Nu fick du mig att längta till vår och rosensommar!!! Så härliga bilder! Sitter i bilen på väg upp till Stockholm med mannen några dagar. Sen håller jag med dig: när jag kommer hem då är det vår☺Ha ett bra lov och en härlig helg!
    Kram Milla

    SvaraRadera
  5. Nu fick du mig att längta till vår och rosensommar!!! Så härliga bilder! Sitter i bilen på väg upp till Stockholm med mannen några dagar. Sen håller jag med dig: när jag kommer hem då är det vår☺Ha ett bra lov och en härlig helg!
    Kram Milla

    SvaraRadera
  6. Såå fint och kärleksfullt!
    Ha en skön helg, kram, Monica

    SvaraRadera
  7. Underbart! Pauls Himalayan Musk vill jag också ha, kanske blir det en tilläggsbeställning på den:)
    Dina rosor är otroligt frodiga, och de har så bra stöd i livet, det saknar mina och då slänger och klänger de hit och dit. ingen ordning alls:) Min Valdemar är rätt ny här, och den behöver inte bli lika magnifik som din, då räcker inte bågen till;)
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Helt underbara allihop, ser så frodiga och fina ut. Trevlig helg! Marika

    SvaraRadera
  9. Vilken växtkraft dina rosor har.

    Att kunna njuta av den goda blomdoften är ju fantastiskt.

    Trevlig Helg

    SvaraRadera
  10. Vilken vacker blomning!Trevlig helg!/Monica

    SvaraRadera
  11. Tack - då får jag ta itu med paprikasådderna när jag skrivit färdigt. Funderar på om jag blev kär.. Har aldrig förstått mig på strimmiga rosor men blev betuttad i din. Vad ska man inte sätta på listan en sån här dag om inte en Ferdinand och Waldemar.

    Ha ett härligt sportlov! Carina

    SvaraRadera
  12. Jag har bestämt precis samma sak vad gäller våren. Efter sportlovet är det ingen pardon, då SKA den hit!
    Njut lovet!
    Elin

    SvaraRadera
  13. Underbar tolkning av kärlek.
    Ha de gott. Catarina

    SvaraRadera
  14. Så fina som dina rosor är förstår jag, att kärleken måste vara ömsesidig. Så praktfullt rosorna blommar!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  15. Hei
    Så utrolig flotte bilder av nydelige blomster. Man kan finne mye kjærlighet i en vakker hage.

    Vivi

    SvaraRadera
  16. Så många underbara rosor du har! Helt fantastiska. Ja rosen är ju verkligen kärlekens blomma.

    SvaraRadera
  17. Så fina bilder och fin tolkning :) Ha en fin helg!
    Kram Sofie

    SvaraRadera
  18. Så härliga rosor! Och jag kan förstå att du är kär i dem - vem skulle inte det?

    SvaraRadera
  19. Så mycket kärlek! Och underbara rosor!

    Trevlig helg!
    Gunilla

    SvaraRadera
  20. For en fantastisk samling av nydelige roser. Et hav av blomster. Kan nesten kjenne den gode duften i hagen. Så herlig!

    SvaraRadera
  21. Galet vackra rosor i din trädgård! Det är verkligen kärlekens blomma och man kan aldrig ha för få ;)

    Och för jag inte ska tappa bort dig och dina vackra rosor så lade jag till mig som följare ;)

    Ha en superhelg!

    SvaraRadera
  22. Kärlek inrymmer så mycket!
    Kram

    SvaraRadera
  23. Vilken vacker trädgård och så väl du lyckats att få rosorna att trivas!

    SvaraRadera
  24. Wow, Louise!
    Jag känner nästan doften, och längtar lite efter kommande års rosenblomning.
    Trevlig helg!
    Hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  25. Superfint i din trädgård, vilken miljö!
    Härliga rosor!

    Ha ett härligt sportlov! Längtar till våren, om en vecka då ;)

    Kram Ewa :)

    SvaraRadera
  26. Nydelige bilder! Det ligger mye kjærlighet i en hage, ja!

    God helg :)

    SvaraRadera
  27. Så lummigt, så frodigt! Växtglädje!
    Ja, och mycket bra beslut av dig, våren efter sportlovet. Jag är redo! =oP
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  28. Ja, de rosene....
    Et veldig flott kjærlighetshjørne i hagen!

    SvaraRadera
  29. Den kärleken är lika god som någon och naturen över huvud taget är väl kärlek man känner för. Men inte vet jag. Svårdefinierat, fastän det är ett så vanligt ord. I alla fall är din trädgård HELT fantastisk. Förstår inte vad du gör, har du kollat dina fingrar? Dom måste vara gröna som på en hulk. Just det där vällandet av rosor tycker jag så mycket om, men lär aldrig få här på berget.....jag får titta på dina istället.
    Ha det så gott på sportlovet!
    Kramar
    Agneta

    SvaraRadera
  30. Kjærlighet til hagen og rosene...aahh..det er ekte kjærlighet det. Din hage er fylt med den. Et vakkert syn. God helg.
    Jannicke

    SvaraRadera
  31. Underbara rosor och så ler jag lite för mig själv när jag läste att din man trivdes i den vackra hörnan, trots att han annars inte var så trädgårdsintresserad. Tycker mig känna igen det.....
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  32. Vilken fin tolkning och sååå vackert med alla rosorna! Det är lätt att glömma den där högsommarfrodigheten när man tittar ut på februarigråheten, men snart är vi där.
    Önskar dig en fin vecka!
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  33. Det var en kärlekstolkning jag skulle kunnat skriva :-) Älskar också rosor. Vilka toppenfina exemplar du har som klättrar och klänger så vackert.
    Kram

    SvaraRadera
  34. Vilka underbara bilder! Och vilken växtkraft din rosor ha, det är ju så man vill att det ska se ut :) Underbar hörna också, förstår att ni trivs där!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  35. Hei Louise. Dette er mitt første besøk på bloggen din! Hvilken utrolig frodig og vakker hage du viser bilder av! Jeg håper hagen min kan bli like flott, jeg kjenner at jeg får mye god inspirasjon rundt omkring. I dag har jeg kjøpt min andre julerose, så jeg håper å få den i jorden i morgen. Jeg følger deg videre, og hvis du vil kan du gjerne besøke min.
    Hilsen Anne-Kristin www.lykkeligihagen.blogspot.no

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du hittade hit och finner lite inspiration i det du ser! Jag var inne och kikade hos dig men har inte google+ och lyckades därför inte kommentera! Kanske gör jag något fel som inte hittar det vanliga kommentarsfältet?

      kram louise

      Radera