måndag 3 oktober 2011

Mer oktober!

 Chokladblomma, engelmansvin, nävan Rozanne, septembersolros och vipphortensia Vanille fraise.


Rosen Ghislaine de Feligonde, oktoberstormhatt, rosenflockel, anisisop samt silverek och rödbladig alunrot i krukorna.


Solsil, rosen Wisley 2008, frösådd pensé, mongolisk näva, solhatt och svamp i gräsmattan!

Dessa bilder togs också den underbara helgen som passerade. I dag har det inte varit så fint väder men så är det ju inte helg heller! Märker att hösten kryper närmare. Björken är ganska gul och många löv har fallit till marken redan. Mörkret kommer tidigare och det är fuktigt hela dagarna när solen inte tittar fram. Anstränger mig att inte höststäda så mycket men vi får väl se... Njuter mest av trädgårdslivet just nu, inga måsten eller att-göra-listor denna hösten, konstigt!

9 kommentarer:

  1. Härlig blomsterprakt hos dig, ja sommaren spurtar verkligen in i oktober och ger alla blommor en chans till. Så fin din hortensia är, och Rozanne är lika underbar hos dig som hos mig!

    Blev grymt förtjust i din solsil, vart kommer den ifrån måntro?

    Kram från Hanna

    SvaraRadera
  2. Höst, men ändå lite somrigt! Du har mycket som blommar ännu!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  3. Jag njuter av din bilder, så fina! Vipphortensian ska jag hålla utkik efter. Visst är 'Rozanne' bara helt fantastisk!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Inte kan man tro att det är oktober när du visar från din trädgård idag. Möjligen augusti!

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  5. Vad mycket fint du har som blommar! Gillar verkligen din hortensia. Supersöt.

    Jag har också Roxanne på bild idag. En riktig favorit.

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Så många härliga bilder jag missat men nu har jag tittat ikapp mig lite. Du har så mycket fina utsmyckningar i din trägård, det ser både snyggt och roligt ut. Jag ska nog gå in för det lite jag också, bara jag hittar lite fina saker!
    Chokladblomman är imponerande vacker fortfarande, min blåste sönder till slut och vilar till nästa år. Jag vet inte om det går, jag får ta reda på det....
    Agneta kram

    SvaraRadera
  7. Vackert vackert!

    Min cholkadblomma har stått på ett dumt ställe i år insåg jag när jag såg att den dött pga för lite vatten. Hm...

    Kram!

    SvaraRadera
  8. Så många fina, gäller att njuta så länge det går:)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Svampen i gräsmattan är en Fjällig bläckskivling, och är en delikatess om man plockar den innan den börjar "bläcka"!
    Kram, Monica

    SvaraRadera