måndag 16 augusti 2010

Gult, lila, sten och humlor...

Som jag sagt tidigare så är jag egentligen inte så gul av mig, men man kan inte säga annat än att Rudbeckian lyser upp vilken rabatt som helst!


Någon slags hatkärlek till den lysande färgen...


Humlorna gillar den vita lökbollen på några slags vitlöksblad som man ska kunna använda i matlagning, jag glömmer alltid använda den...


Stor humla, liten blomma!


Jackmanii blommar på.


Rosenburen har fått en kant av kullersten och blev plötsligt mer färdig. Ordentliga inramningar/kanter gör mycket för helhetsintrycket. Lykkefund växer på!


Fjärilslavendeln har verkligen blommat hela sommaren. Det är bara att klippa bort visset så kommer det snällt nya knoppar.

5 kommentarer:

  1. Du har så fantastiskt många fina växter i din trädgård. Och fjärilar! Din buddleja har kommit så långt. Stenarna runt Lykkefund gjorde sig oerhört bra och klematisen i eldkorgen var ju en riktig hit!

    Och ja, tekniska prylar skall fungera. Jämt. Alltid och utan problem.....men, men....

    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Hej och tack för kommentaren! Jo, hibiskus blir ganska stor - insåg inte det när den planterades!
    Men den är absolut värd att ha, bara ett varmt, soligt läge - och gott om plats!
    Så fint det blev med de vita stenarna runt rosenburen!
    Ha en fin vecka, kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Jag gillar inte heller gult så jättemycket men rudbeckior, helst sommarrudbeckior, gillar jag.

    Buren är så fin! Kram!

    SvaraRadera
  4. Snygg bur, måste prova något liknade!

    Mvh
    Frida

    SvaraRadera
  5. Denna gula rudbeckia hör till mina favoriter så snygg//Britt

    SvaraRadera