fredag 10 juni 2011

En rosenbåge blir till!

Det finns mycket järn att välja på i butiken!



I jakten på ett plant underlagg som tålde att svetsas på hamnade vi på gatan!





En bit på väg. Det är en del mätande och det krävs att en håller och en svetsar.




Tada!! Jag är sååå nöjd! Rosorna kom på plats redan i höstas och nu är även bågen på plats. Den är ungefär 250 cm bred, 220 cm hög och 45 cm djup. Den sticker ner 50 cm i marken.




Lite svårt att se bågen i ljuset och rakt framifrån men om några år ser det förhoppningsvis mer blommigt ut!


Ha en skön helg!

9 kommentarer:

  1. Oj, den ser stor och fin ut.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Det kommer bli så vackert när det blommar om några år!

    SvaraRadera
  3. Toppenbåge! Snygg blogg - hamnar direkt på min lista!

    På återseende,
    Stina

    SvaraRadera
  4. Vilken rejäl och bra rosenbåge:)
    Kul att du gillar rosor!

    SvaraRadera
  5. Tjohoo :) Så trevligt med en hälsning från dig :)

    Himla bra beskrivning på rosenbåge! Har man bara en svets är det nog inte så svårt att få till det, bra blev det och tror dina rosor kommer att stortrivas där :)

    Gillar din "gräsäng" och så skulle jag kunna tänkt mig att ha i min slänt men det är förmycket mossa och jobb att ta bort den, så ängen får jag glömma. Din ide är bra och hoppas du lyckas med blomsådden. Du kan ju gräva bort en liten cirkel av gräset och så lite ängsblommor på cirkeln, så konkureras de inte ut av gräset.
    Ha en skön helg :)

    SvaraRadera
  6. Jättesnygg rosbåge! Roligt med en som man själv designat och tillverkat.
    Drömmer också om klätterrosor men vet inte riktigt var jag skulle ha det...
    Ha det gott. Kram, Ingela

    SvaraRadera
  7. Det där är något jag skulle vilja lära mig.

    SvaraRadera
  8. Superfin rosbåge!
    Extra roligt med egentillverkade prylar i trädgården :=)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  9. Hur var det, frågade jag, hyr du ut mannen? Jag tror jag ska gå kurs och lära mig svetsa och bocka och allt vad det är. Det blev så snyggt, så snyggt!
    Agnetakram

    SvaraRadera