onsdag 29 september 2010

Spegel, spegel på planket där...

Jag har länge letat efter en fin spegel att kunna ha ute året runt och nu trillade jag över en! Visst är den fin! Inte så stor men jag gillar den.


Engelmannsvinet är verkligen fint nu. Det gäller att njuta av alla höstfärger i trädgården innan vintern tar över...


Rudbeckian blommar och blommar och blommar.... Den är som en sol där nere i hörnet!


Vädden blommar igen!


Bara sådär...


Hortensian har inte heller givit upp


Röda bär och orange och gröna blad lyser också upp


Gillar klematisen fast den är överblommad för länge sedan!

Gillar verkligen den här lugna tiden i trädgården när mycket är fint fortfarande men det mesta sköter sig själv. Inte en massa vattnande, klippande och annat pysslande som stundtals kan bli för mycket även för en trädgårdstokig. Jag njuter!

5 kommentarer:

  1. Fint med spegeln, som verkligen "speglar" årstiderna i trädgården...
    Mycket blommar än och färgerna är underbara!
    Om det bara inte vore för vintern efter...
    Ha det gott, kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Verkligen fint! Jag håller med Monica, Hösten vore än bättre om det inte vore för vintern som följer efter. Soliga kramar gittan

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Det är ju ursnyggt med spegelbilden sådär. Jag har tänkt att skaffa en stor spegel i flera år nu.... Ja du vet, hela livet kommer liksom emellan...;-)
    Kram H.

    SvaraRadera
  4. Gillar också den lugna tiden nu men önskar att jag hann vara ute mer.
    Den där spegeln inspirerar mig! Skulle också vilja ha en spegel någonstans.

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Gillar iden med spelgeln i trädgården. Vädd köpte jag härom dagen men vet inte riktigt var jag skall stoppa ned den//Britt

    SvaraRadera